نماینده مجلس: من خودرو شاسی‌بلند می‌خواهم-راهبرد معاصر
واکنش به ماجرای دریافت دناپلاس

نماینده مجلس: من خودرو شاسی‌بلند می‌خواهم

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: من برای رفتن به مناطق کوهستانی و روستایی شاسی بلند می‌خواهم، اگر این ماشین را بفروشم با ۴۰۰ میلیون تومان اضافه هم نمی‌شود شاسی بلند خرید.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - 2020 September 22
کد خبر: ۶۰۰۶۰
به گزارش راهبرد معاصر لطف الله سیاهکلی در پی واکنش برخی نمایندگان به طرح دریافت خودروی دنا پلاس به قیمت نصف بازار با اعلام این مطلب افزود: در دوره قبل نماینده‌ها شاسی بلند گرفتند، من برای رفتن به مناطق روستایی شاسی بلند می‌خواهم.
 
وی با اشاره به واکنش‌ها به این خبر گفت: دولت به جای اینکه نمایندگان را در مقابل هجمه افکار عمومی قرار دهد، باید دفترکار، ماشین و نیروی انسانی بیشتری در اختیار نمایندگان بگذارد.
 
سیاهکلی با انتقاد به چنین طرح‌هایی افزود: واگذاری این امورات به شکل هزینه‌ای به نمایندگان غلط است.
 
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نماینده می‌بایست هزینه‌های نیروی انسانی، دفتر و رفت و آمد را از جیب بپردازد و کار مردم را هم انجام دهد.
 
سیاهکلی اضافه کرد: اجاره چند دفتر، پرداخت حقوق پرسنل و رفت و آمد به همه نقاط نمایندگی بسیار پر هزینه است در حالی‌که استانداران و فرمانداران همه این امکانات را در اختیار دارند؛ چرا باید شأن یک نماینده از یک بخشدار کمتر باشد و به او این امکانات را ندهند.
 
نماینده منتخب اصولگرایان خاطر نشان کرد: اینکه یک نماینده باید هزینه‌های این موارد را شخصاً بپردازد و در مقابل مورد هجمه رسانه و افکار عمومی هم باشد، حکایت خوردن همزمان چماق و پیاز است.
 
سیاهکلی گفت: ما از جیب خودمان ماشین می‌خریم و در طول ۴ سال این ماشین اسقاط می‌شود؛ آیا این درست است که این هزینه از جیب من نماینده باید پرداخت شود.
 
وی با گلایه از اینکه نوع خودرو‌های تحویلی نسبت به دوره‌های قبل تغییر کرده، تصریح کرد: من الان برای رفتن به مناطق روستایی در جاده‌های کوهستانی باید شاسی بلند در اختیار داشته باشم در حالی که در دوره گذشته ماشین‌های شاسی بلند به نمایندگان داده شد و اکنون هم این ماشین را اگر بفروشم با ۴۰۰ میلیون اضافه نمی‌توانم شاسی بلند بخرم.
 
این نماینده مجلس یاد آور شد: چند مدت پیش در منطقه "چغور" ماشینم خراب شد و مجبور شدم با تویوتا یکی از مدیران برگردم؛ این درست است که نماینده مردم پیاده باشد و سطح زندگی مالی‌اش اندازه یک بخشدار منطقه نباشد.
 
وی بدون اشاره به سایر هزینه‌های پرداختی به نمایندگان، در خصوص جذب نیرو برای دفاتر نمایندگی هم اظهار کرد: امکان جذب نیروی اداری به شیوه جذب بین ۳ تا ۵ نفر فراهم است، ولی برخی نهاد‌های دولتی نیرو‌های خود را به شکل "مامور به خدمت" به دفاتر نمایندگی معرفی نمی‌کنند و همه موارد یعنی تحمیل هزینه اضافه به نمایندگان که باید از جیب شان برای خدمت به مردم پرداخت شود.
 
این نماینده مجلس در واکنش به اختلاف قیمت خودرو و اینکه چرا این امکان برای سایر مردم فراهم نیست، خاطرنشان کرد: اینکه نماینده باید هم پول ماشین را بدهد و هم سوار ماشین خود شود تا به مردم خدمت کند و هم باید توضیح دهد که چرا ماشین خریده؛ جای سوال دارد. اگر این ماشین‌ها حتی با ۵۰ میلیون تومان در اختیار نمایندگان قرار می‌گرفت باز هم نماینده متضرر می‌شد چرا که باید همه هزینه‌ها شامل بنزین، هزینه تعمیر و نگهداری و افت ماشین را نماینده بپردازد و بعد از ۴ سال نیز ماشین اسقاط شود، در حالی که دولت باید همه امکانات لازم شامل ساختمان، ماشین و پرسنل را در اختیار نماینده قرار دهد.
 
وی خطاب به مردم هم گفت: در اینجا باید مردم مدافع نمایندگان باشند و بگویند این نماینده سرش کلاه رفته چرا باید هم پول بدهد و هم فحش بخورد و هم ماشین اش بعد از ۴ سال مستهلک شود.
 
نماینده اصولگرا در پاسخ به این پرسش که اقساط خودرو دریافتی به چه شکل است نیز گفت: تنها ۲ دو روز است که خودرو را تحویل گرفته‌ام و به محض مشخص شدن مبلغ اقساط آن را اطلاع رسانی می‌کنم.
 
ایلنا
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده